01.02.10

Překonání osobního rekordu sledovanosti (žádný marketing)

Zdá se, že naprosto nepřekonatelný vliv na sledovanost a troufnu si z vlastní zkušenosti říct , že i částečně na prodej, má, když se dostanete do fler novinek - tedy mejlu rozesílaným každé pondělí všem nakupujícím i prodejcům, kteří si o to řekli, nebo neřekli si, že nechtějí. Tuto skutečnost však naprosto nijak nemůžete ovlivnit, výběr do novinek je zcela v rukou flertýmu.

A protože fler prostě roste každým měsícem (o tom si můžete číst a strategicky pro vlastní účely spekulovat také na fleru), tak mě až překvapilo, jak velký vliv novinky mají.

Naposledy jsem to štěstí měla tuším někdy v říjnu a v pondělí 25.ledna 2010 přesně někdy po jedné hodině znovu a přineslo mi to naprosto rekordní sledovanost - přes osmset návštěv za den, což je vůbec nejvíce v historii mého sledování na googlu analyticsu od 1. března 2009, jakož zřejmě jistě celkově vůbec, protože prostě fler byl před tím prcek.

Jednalo se o tento zápisník:



Přesná čísla říkají 838 návštěv, 3183 kliknutí. Pro srovnání běžně puntík za den navštíví průměrně nejvíce od 100 do 200 návštěv a v historii další nejsledovanější výrobek a to také díky tomu, že se dostal do novinkového mejlu, byl palubní deník a měl 1825 kliknutí, tedy o polovinu méně.

Tak trochu jsem doufala, když jsem v sobotu vkládala první šité bubliny a setkala se s velmi pozitivními reakcemi, že by se třeba náhodou mohly dostat do novinek, ačkoli jsem tam byla před týdnem... A štěstí se na mě usmálo. Ve 13.30 přišel novinkový mejl a nyní v 15.30, tedy za dvě hodiny, se mi počet shlédnutí Béďi zvýšil dvakrát tolik, než za poslední dva dny.

(Mimochodem Béďa se cítí roztrpčen, že mu ani jeden vyhnanec nad jeho k sežráním kukučem níže nerozplýval - dokonce mi dnes při nafocování ještě jedné bubliny odmítl kvůli tomu modelkovat!)

A ještě ukázka všech minulý týden vložených nových zápisníků - aneb takto to dopadlo se všemi záložkami, které jsem plstila po dobu silvestrovského pobytu v Kuchaři:


5 komentářů:

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Je to potíž - na jednu stranu jsi zbožňovaná a okukovaná jako málokdo, ale na druhou stranu většina lidí u toho okukování skončí, dost lidí to dokonce dotáhne až k okoukávání. Decentní vkusnost dnes není masově praktikovaná, nosí se spíše ve filmech. Já se ale táži, ano táži se: není náhoudou trpce in na etsy?

dlouhý řekl(a)...

No béďa je samozřejmě slaďoušek a zápisníky jsou bomby.

no co se jinak týká prodeje.. myslím, že je prostě špičkový, lepší být nemůže a basta fidli (leda tedy že by celou game na hlavu postavila etsy).

Myslím si, že drtivá většina jiných fleraček, které do toho nejdou s tak supr profi ikea marketingem, jaký ovládáš ty puntíku, lepší prodeje nemá a to i kdyby se snažily jít více lidem na ruku. Ono totiž aspoň pro mě je dost těžko říci, co že je na fleru masově obdivovaným kýčem, kterým lze vydělat miliony.

..tedy vím.. punťo, za 10 dnů je olympiáda. Co nevidět bys už měla odpálit mega velkou akci doprovozenou blogama, videama a ještě odvážnějšíma fotkama. Čekám na puntiky s vlaječkou - povinnou výbavu pro každou češku.

puntik řekl(a)...

no právě že má, dlouhý... marketing na houby, osobitost taky a prodej třebas lepší... anebo stejně dobrý marketing jako já a prodej taky lepší.. někde asi dělám chybu...

Tož to je právě tak - občas se mě někdo zeptá na nějaké zboží, jestli vyrobím znova (což teda většinou nevyrobím, ale nabízím něco podobného na míru) - a ptají se mě s tím, že se báli zeptat a že určitě takových dotazů mě chodí denně mraky... a podobně konkurence v komentářích se projevuje podobně - prostě kouknou do zboží, vidí zavedeného prodejce, ještě viditelného a skoro na špičce a automaticky předpokládají, že jsem za vodou, a přitom průměrně můj obrat měsíční je do tří tisíc, z toho třetina minimálně náklady/investice - příjem by mi prostě nepokryl ani povinné sociální/zdravotní...

A tak má jeden z toho neustále depku, celý dny v práci, po nocích puntík, unavenej a práci pustit nemůže, protože jsme halt na tom příjmu závislí, a puntíkem to nedotáhne, protože prostě neví, jestli kdyby tomu věnoval dalších 40 hodin týdně místo práce (k těm alespoň třiceti po večerech a víkendech), že by to vytáhl aspoň na deset patnáct...

Tak si říkám, jestli se nevěnovat školení tvůrčnosti a tomu prvnímu marketingu, že to by mi šlo... anebo mi někdo musí pomoct s tím druhým prodejním marketingem...
Možná je to v hlavě.

Jeden je zoufalej prostě... A jediná jeho radost je když se mu povede něco vytvořit a když se to druhým líbí...

Na olympiádu jsem zapomněla, zkusím stihnout nějaké vlastenecké záležitosti a vlaječky, ale obr kampaň z toho už asi neudělám :o/

puntík řekl(a)...

Dnes mám bezva den - blikal mi čtyřikrát vykřičník (tzn. objednávku) - tolikrát mi blikal za celý leden celkem. Doufám, že se mi tím únor nevyčerpala.

Večer mi jedna napsala k bublině komentář k přehnané ceně... Tak jsem jej asertivně smazala a napsala jí dotaz do pošty, na kolik ona by si cenila takovou práci a nápad... Čekám na odpověď a vařím výbornou polévku.

Taky jsem se rozhodla, že smažu tu část o marketingu - je to marné a zní to nabubřele. Puntík živoří, tak nebude radit - ale bude pracovat dál a až zvládne lekci dvě... tak napíše o tom esej a dá ji sem...

dlouhý řekl(a)...

puntiku, to nemá cenu jakkkoli se stresovat. To co delas te bavi, tak hlavne s chutí do toho a zkratka přistoupit k tomu realisticky.. uživí člověka fler? Nekazí to jednomu radost, když na tom maká přespříliš?

ale co ja mohu povidat, jaktery udelam jediny vyrobek za rok