22.05.09

Komfort Mag

Narazil jsem na zajímavý časopis, který dosáhl všeho, o čem lze jen snít. Vydali dosud dvě čísla. První s názvem "K vodě" a druhý "K holiči". No a povedlo se...

"Olga Benešová a Radek Sidun byli za první číslo Komfort Magu nominováni na Objev roku – Cena České spořitelny Cen Czech Grand Design 2008."

"Na slavnostní ceremonii byly v neděli 17. května 2009 v Curychu uděleny ceny prestižní soutěže evropského grafického designu ED Awards. (...) Bronz za časopis Komfort získali Olga Benešová a Radek Sidun."





Tedy tohle je cíl každého designéra. Udělat časopis a dočkat se něčeho takovéhoto.

Jinak samotný časopis je koncipován zcela podle mých představ. Tzn. jako neziskový, nekomerční, naprosto dotovaný. Myšlenky na to, že by se celé to moře práce mohlo nějak finančně vrátit berou jen energii a elán, ženám z nich roste celulitida a mužům padají vlasy. Jsou totiž úplně liché. Na uměleckých časopise vydělat nejde. To vím nabeton.

Takový časopis se dělá pro radost, prachy se na něj skládají, tiskne se pro blaho vesmíru. Jediné čeho lze snad dosáhnout je to, že po několikaletém působení se ti díky fanouškovské základně pokryje alespoň tisk, ale ani o chloupek víc.

Otvírám tímto oficiálně debatu na téma NAŠEHO časopisu. V mých představách nějak nazpůsob komfort magu.

5 komentářů:

ZáMek řekl(a)...

Tak jsem chtěla psát cosi kritického... na základě vzorků. Pak jsem si rozklikla odkaz a už to psát nebudu, ale přidám se k adoraci. Ale nevím nevím... ten vzorek (výběr je důležitý).

Oficiálně se ujímám prvního slova k debatě - a hlásím se. Mně to chytlo. Jdu do toho. Akorát abychom si tu na Hromádce stihli vydělat na holé živobytí, tak bych se přimlouvala za nějak velmi dobře nastavený systém vytváření časopisu.. Jakože jinými slovy, dát si čas, aby mi široký tu netrávil všechen čas na tom (on to bez povelu nedokáže nedělat).

Anonymní řekl(a)...

Díky!
Další číslo v druhé polovině června.
Je to skoro hotové!
Sledujte webovky Komfort magu nebo Komfort mag na Facebooku.

Radek Sidun

dlouhý řekl(a)...

A pak že nemá náš alternativní superblog obrovskou návštěvnost.

Zdravím Radka Siduna a blahopřeju mu ještě jednou k časopisu. Myslel jsem zprvu, že si časák nekoupím, ale ted asi ..takový závazek.. asi pudu do teryho ponožek a koupim vše co budou mít.

My zatím, radku, děláme Kafe.. ale aspoň já to neberu jako zrovna nejlepší konstelaci.... zvlášť obsah se podle mě nedá moc číst (že široký... šéfredaktore).. a pak hlavně to říděj blbečci, co si myslí, že na tom vydělaj... což nevydělaj, ale jeste to nevedi.

No tak ale jednou stejně uděláme časopis vyhnanství... Což mě vede k reakci na zámka: ano zámku, času na výrobu je nekonečně mnoho. Konkrétně bych na další půlrok zadal všem tvorbu na vlastním uměleckém písku. Nejdříve vyplodit obrovské umění a pak teprv přemýšlet o tom, jak to dát do časopisu..tak

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Náhodou, dlouhý, bych řekl že časopis je ve svém žánru velice kvalitním počinem - až na pár textů, samozřejmě, ohraziji se. Radka Siduna zdravím, vyhledávače jsou mocné. Už se těším, až si Komfort mag prohlédnu u dlouhého doma.

ZáMek řekl(a)...

Tož, to já už půl roku minimálně na své písečku to své obrovské umění pášu :-P

Také zdravím RS a těším se na setkání s KM live u dlouhého doma ;o)