07.09.08

Tři kousky



Půlnoc a vítr

Byla už sotva nedělní noc,
lidé se potichu bavili či spali -
zatímco na poli hlučely v obilí stromy,
na návsi do oken šuměl jen jediný keř.

Vyšla jsi malátně na verandu,
překvapená, jak málo svítá, nahá,
ospalá jako zub moudrosti
vyjmutý z lůžka sladkého usínání...

Ráno tě našli v tom keři.
Oblečenou.





Svědomí

Půlnoční bouři jsem neviděl,
pouze na černém nebi v dálce
přes obzor trčící polovinu
zapáleného stromu.

-

Když zapadla i ta poslední
viditelná větev,
jakoby začínalo červenavě svítat
- ale po chvíli vyšla tma.





Ve víru kašny

Ve stále stejném víru kašny
choulí se malá vichřice
a její zvuk je tolik strašný,
až drolí soškám chrliče.

Na lodi ani kládě z voru
neustojíš to těžiště -
nehybné je a do mramoru
zapisuje, že nevíš vše.

8 komentářů:

dlouhý řekl(a)...

jeste driv nez zacnu cist, musim smeknout pred vasi vytrvalosti, siroky a zamku. Neustáváte prispívat.. je to sokujici a skvele. Taky se hodlám polepšit. Mám totiz druhý den internet!

dlouhý řekl(a)...

prvni baseň je jako písně nika kejva... tedy nikdy jsem mu nerozumnel ani slovo, ale myslím, že zpívá neustále takové příběhy o ženách, co jsou nahé a panny a za svítání jsou nacházeny mrtvé k keři růží.

Mimochodem, zub moudrosti vyjmutý z lůžka... to se mnou zahýbalo

dlouhý řekl(a)...

dtuhá báseň.. no pozor..zdá se jakoby básně spolu nejako souvisely.. že bych delal špatně, když vždycky po každém přečteném kousku napíšu dojem?

dlouhý řekl(a)...

tak oprava,třetí báseň nesouvisí.. taky má jinou ilustraci než první dvě související.

A rýmuje..to já rád, jako každé malé děcko.

První sloka je ale mnohem lepší než ta druhá, abych tak řekl... jako že by stačila sama o sobě.. je taková povedená.

Anonymní řekl(a)...

Druhý den internet! Tak to chce, abyste to tu už pořádně roztočili!!!

My máme (mám - zatím jsme bez routru :oP) první večer internet!

K básním - už jsem své řekla že. Už si to nepamatuju taky, co jsem řekla. Ale byla jsem výjimečně velmi pochvalující, můj milý, však víš.

princezna řekl(a)...

Milý D., líbí se mi ta poslední. Je jasná, rytmická, chytrá, svěží a hravá.Připomíná mi Skácelovy uspávanky. Díky za ni.

princezna řekl(a)...

...a já jsem dezorientovaná...milý Š.

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Děkuji ti, milá P. Tvá volba je pro mne překvapivá i nepřekvapivá zároveň. Osobně jsem z té poslední trochu nervózní, stojím pevněji za předchozími. Děkuji také dlouhému za milé komentáře a doufám že je to předzvěst vašeho společného návratu po prázdninách. Jinak co se týče dezorientace, rád do útrob příslušného textu vstoupým laskavým slovem autora, stačí jen říci.