14.03.08

----------------------------------------


smrtečko

jestliže najdu příslušná slova
spolu půjdeme
ruku mi podej
povedu tě ---
nebudu muset zemřít

----------------------------------------

16 komentářů:

dlouhý řekl(a)...

Pěkná báseň!
Vím, že jsme nad ní s princeznou nějakou chvíli probírali možnost vše na hlavu postavit změnou posledního verše z

Nebudu muset zemřít

na

Nebudeš muset zemřít

Nakonec princezna zvolila podle mého soudu osobnější "nebudu".

No já tohle nedomyslím, posílám dál... ať všichni zdejší eFiXové řeknou své.

černokněžník řekl(a)...

Je to čistý (é) je to krásný (é)studenti budou jednou psát, že autorka si často volí téma smrti nebo že se vyrovnává se svým strachem ze smrti. Smrtečko - srnečko neboj se neumřeš

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Smrtečko, jestliže najdu příslušná slova, nebudu muset zemřít.

Anonymní řekl(a)...

Když vede smrtečka, vede za tečkou.
Tak je lepší, když vede smutečka smrtečku.

princezna řekl(a)...

široký, to, cos napsal, je první část první verze té básně, vlastně dvojverší, z kterého to všechno vzniklo. Kdes to proboha vzal...napsala jsem to teprve včera odpoledne.

Tomáš Gabriel řekl(a)...

No je to v podstatě hodnotné jádro celého toho textu. Stačilo proškrtat a vzniklo to.

princezna řekl(a)...

hmmm, fakt vtipný.

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Já to jako vtip nemyslel, nemíním si z tebe dělat srandu, prostě je to můj názor na věc.

princezna řekl(a)...

hmmm, fakt drsný!

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Já to drsně nemyslel, nemíním si z tebe dělat rohožku, prostě je to můj nápor na klec.

princezna řekl(a)...

hmmm, fakt trapný.

dlouhý řekl(a)...

no mně se ta poezie líbí, ale já jsem prostý člověk.

Prosil bych širokého o konstruktivní kritiku. Už té trapnosti a drsnosti z jeho strany bylo dost!

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Já taky napsal, co se mi na té poezii líbí. "spolu půjdeme, ruku mi podej, povedu tě ---" považuji za nadbytečnou výplň a klišé. Myslel jsem, že stačí vyzdvihnout nosné, že nemusím potápět potápějící se. Nechci říct, že po vyškrtnutí těch tří řádků vznikne lepší báseň, to rozhodně ne. Vznikne jen fragment. Zato ale čistý. Chápu, že pro autorku je třebas v básni důležitý motiv vedení za ruku a motiv cesty. Pro mne jako čtenáře je ale podstatné, jak je tento motiv podán. "spolu půjdeme, ruku mi podej, povedu tě ---" mně osobně z poetického hlediska vadí. Hlavní myšlenka se mi ale líbí, rozmluva se smrtí o možném vyhnutí se smrti skrze správná slova, možná skrze nesmrtelnou poezii. Tím víc mi ale vadí, že ony tři spojující řádky nemohu těmi správnými slovy poezie
nazvat.

dlouhý řekl(a)...

Hezky..takto se vyjadřuje FX.. jeste co na to rekne princezna

princezna řekl(a)...

mně zas přijdou ty "tři verše" důležité, je v nich silný emocionální náboj, přijde mi, že vnáší do básně silný prvek dynamičnosti.

princezna řekl(a)...

...nebudu muset zemřít měním na ...nebudeš muset zemřít. Tak, to je mé poslední slovo.