14.02.08

free Tibet




25 komentářů:

dlouhý řekl(a)...

Drazí, tak tu je další návrh na tričko. Mám pár otázek.

1. Neni to trapný a blbý... to free tibet atd?

2. Co byste na obrázku zlepšili... nezdá se vám hnusnej, umělej, křivej a necelistvej?

3. Nepůsobí to levně a nepřípustně?.. ta mandala je třeba udelana tak, že sem ji na netu stáh.. vektorizoval, natočil a hotovka...práce na minutu.. ti mniši jsou děláni poměrně velepracně..nicméně výchozím bodem byla zase fotka.

Tvrdě do mě... tak tvrdě, klidně i brutálně!

princezna řekl(a)...

1. tu mandalu bych ještě víc rozrušila v místech, kde na ní mniši pracují.

2. bílá místa v mandale působí rušivě.

3. mniši vypadají, jako by měli na hlavě mor nebo nějaký ekzém, fuj.

princezna řekl(a)...

zkus to dát na tričko, ten obrázek, a pak to teprve vystavit. Takhle se mně to moc nelíbí. Vypadá to tak divně, nepřitažlivě.
Dej pod to prostě nějakou barvu!

Anonymní řekl(a)...

Uf! Jsem se úplně vyděsila, že jsi to dělal zcela sám (myslím po té "kreslířské" práci)... Tak vzpamatována z šoku:
1. Trapný a blbý mi to nepřijde, přijde mi to moc pěkné.. Úplně mi to nepřijde vhodný na tričko - ta první strana, třeba kdyby to bylo nějak "zarámované" nebo s nápisem (což nejde, protože ten je vhodně na druhou stranu).. ale jen jako ten obrázek mi to nesedne na tričko. Ale možná proč ne.
2. Zlepšila bych barvy, asi hlavně těch mnichů.. nemám moc ráda tu růžovou.. to je osobní.. možná jen jiné ladění barev (ale barvy v kelímcích se mi líbí, tak nevím)
3. Podle mě to levně ani nepřípustně nepůsobí, je to fajn. Nápad s kalíškama s kamínkama složenýma do textu se mi moc líbí.
Ještě zkusím vymyslet něco tvrdšího a brutálnějšího...

Anonymní řekl(a)...

Ad princezna - s tou bílou souhlasím - předpokládala jsem a bych.. že to tričko nebude bílé

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Bezesporu geniální provedení trendy nápadu. trapný to neni, jen je to pop (to free tibet), ale proč nenosit to, co se dnes nosí? Navíc to maj v tibetu fakt blbý a potřebujou podporu mnoha triček. Obrázek skvěle proveden, mniši taktéž... Nápis jest trochu slabší - ohledně čtitelnosti především. Navrhoval bych především úpravu nápisu free. U prvního F by neměly pacičky být přikloněny k sobě, čověk může vidět P. Oblouček u R by měl býti o něco více obloučkatý... snad jeho zelenou bábovičku malinko posunou dolů... ale R je v zásadě docela řitelné. První e má horní nožičku na konci propadlou dolů, což může budit dojem B. Povysunul bych ji nahoru. Jinak mírná nečitelnost celku asi bude prostě součástí uměleckého záměru... člověk musí zpozornět, jinak vidí jen mnichy... ocž je vlastně dobře, protože jsou skvělí. Velmi se mi líbí myšlenka mnichů rozstřihávajících koberec a třídících jednotlivá vlákénka podle barev. Slyšel jsem, že v rámci takzvaného zenu potom sypou všechny barvy zároveň do parní tepelné lirovačky a vyrábějí z toho mnohabarevná "trička píle a zmaru".

Anonymní řekl(a)...

Jejda.. :o)) ad Široký - já myslela, že oni skládají mandalu s kamínků, ne rozstříhavají koberec... A stále si to myslím. Jinak s tím textem bych taky souhlasila, trošku ty písmenka upravit, ale ne kvůli čitelnosti - to se mi líbí, že prostě jakoby někdo rozestavěl kelímky ledabyle.. a najednou člověk zjistí, že to není ledabyle...
(P.S.: Co dnes není pop, i těžké umění a underground už je vlastně pop)

Anonymní řekl(a)...

Široký: tak jo no, tak jsem ti zkazila vtip, promiň ;-)

dlouhý řekl(a)...

:) :) jeste se smeju tem mnichům a koberci....

1. Dobrá, nenapadlo mě nikdy, že by to bylo na barevném triku..tedy to půjdu hnedle zkusit..to jistě.

2. co se týče barevnosti..je to trochu peklo. V návrhu může být max 8 barev včetně bílé a cerne... no a já tedy umim v illustrátoru měnit globálně barvy...no ale nějak mu stejně nevěřim. On mi tvrdí, že jich je 8.. já sem schopen v kresbě najít víc...

a pak mam levnej monitor, kterej nezobrazuje zcela věrně... nicméně jsem na tom stále milionkrát líp než majitelé notebookovýho displeje... a :) :) napadá mě, že snad všichni mí kritici pracujou na notebooku :)
3. mor na hlavě..asi jo..je to stejněj rastr, co je použitej na stíny.. asi použiju neco vlasovějšího, tedy hustšího

dlouhý řekl(a)...

ta pop tematika by se mohla chytit... na threadless musíš být pop...

přemýšlím, jak víte, o tisknutí vlastních trik. Jedno je jisté ale nabeton, budeme-li kdy dělat vlastní trika, nebudou nikdy mít 8 barev... budeme-li tisknout komerčně, budem se jistě chtít z finančních důvodů vejít tak do tří a pokud budeme tisknout na DIY sítotisku, budeme pracovat jen a pouze jednobarevně..možná po letech dvoubarevně....

tje tedy nutné, aby toto barevňoučké triko vytiskli threadless!

princezna řekl(a)...

to s tím notebookem je to asi pravda, zobrazuje se mi ten obrázek jako strašná hnuska.
Kdybych to neviděla na normálním počítači, normálně bych ti řekla, že to stojí za starou bellu.

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Keberec... H2SO5... aneb, když dlouhý na něčem dělá hodiny a hodiny, ej to jeho dílo obrázkové které zná i pozpátku, stačí na toto dílo vymyslet jakýkoli vtip a dlouhý se potrhá smíchy ;-)

dlouhý řekl(a)...

jea mén...doufám, že budeš prvním, kdo doma na koleni zprovozní sítotisk!

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Nevím jestli seženu síto, stačí cedník?

princezna řekl(a)...

nestačí,bohužel... si musíš sehnat síto, ňáké barvy, chemikálie, reflektor, speciální fén na okna. Až pak můžeš.
Budeš-li mít ještě nějaké otázky týkající se tohoto tématu, klidně se na mě obrať, o sítotisku vím vše... dlouhý, mi o něm často v horečnatém zápalu vypráví.

dlouhý řekl(a)...

tak jsem nahradil obrázek za vylešenou verzi.

1. pozadí sem nezměnil, protože jsem prvně líný (nebylo by to až zas tak jednoduchý) a protože za druhé vnitřně cítím, že bílá je stejně nejlepší..vynikne na ní nejlépe pestrost mandaly...:)

2. ztmavil jsem takovou tu "růžovou", co dělala některá místa mandaly příliš světlými

3. víc sem poničil mandalu v místech, kde mniši pracují

4. nahradil jsem mor na hlavě čímsi v podstatě neviditelným

5. vyrovnal jsem trochu nápis

co vy na? ...co ješte změnit?

dlouhý řekl(a)...

to zámek
taky nevim, jestli se to na triko nějak obzvlášť hodí.. je to moc detailní, moc barevný... žádné velké zkratky výtvarné v tom nejsou... no nevim... na příště se chci pokusit o stylizovaná zvířátka (jak vidět na netu, všichni milují zvířátka)

kdyz sem to delal, mel sem prvně ty mnichy.. bylo pak pro mě celkem problematický, sehnat něco, k čemu bych je posadil, co bych je nechal dělat... myslíte, že tahle mandala je to nejlepší? nemohli by dělat něco jinýho... asi sem postnu jednu ze svých pracovních verzí... na té mniši staví přímo nápis

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Že mne to nenapadlo dříve, jistě, samozřejmě. Mniši by v této charakteristické poloze mohli stavit, a teď se podržte, věže z kostek jako ve školce!

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Milý dlouhý. Všiml jsem si nového nápisu a jsem zcela nadšen. Nejen že je čitelný a pěkně výrazný, ale má rovněž skvělou myšlenku. Mniši pracně vysypávají volnost tibetu a pak to se zenovým pocitem shrábnou, což je jediné, co mohou dělat. Bravo!

Anonymní řekl(a)...

Taky se mi to moc líbí. A je to víc tričkovité.

černokněžník řekl(a)...

Tohle je můj první vlastní rukou vložený komentář: na tričko je to až moc hezký (a složitý)

dlouhý řekl(a)...

gratulujem ti černokněžníku..proč by to bylo moc složitý a až moc hezký?.. je to myšlený pro threadles...a ti technicky dokazou udelat cokoliv... kdybysme to chteli tisknout sami (v nějaký český firmě), tak je to asi opravdu příliš barevný, jemný atd.

princezna řekl(a)...

Jsem pro druhý návrh - mniši, co skládají nápis - to je skvělé, neokoukané, taky tak trochu smutné, ne-li přímo žalostné.
Ještě malý dodatek, nechci dráždit hada Dlouhého svou bosou nohou, ale ... nápad je to zajímavý, ale kreslířsky trochu málo propracovaný, nepřesvědčivý, ne dost krásný, ne dechberoucí. Něco s tím udělej!

dlouhý řekl(a)...

vrrrrrr!vrr!

dlouhý řekl(a)...

tak sem to prdnul na threadless do sekce kritika... http://threadless.com/critique/315288/FREE_TIBET
..se muzete koukat, co na to rikaj ti aptlalové