11.12.07

Jak vyhnat Vánoce z obchoďáků

I.

Sestrojte doma bombu.

Potřebujete na to:

......- výbušný potenciál

......- technický materiál

......- nějaké drátky

......- jednu igelitku (nejlépe Tesco)


S bombou v igelitce vyjděte

ve sváteční náladě

do svátečně ozdobených

nákupních středisek

bez oken

bez zimního slunce…


Choďte mezi regály

pobrukujte si „rolničky

spolu s hlasitým

reproduktorem

a


rozmyslete si to.



Jděte domů.

Tam bombu zneškodněte.



II.

Sedněte si k počítači

zapněte internet

a vypusťte

do igelitového prostoru

flashových reklam

BOMBU:


JEŽÍŠEK NECHODÍ DO OBCHOĎÁKŮ!!!


Tuto bombu šiřte.

Spam.

Blog.

Fóra.

Šiřte:

To není žádný fór.

Nejsou okna,

nebude Ježíšek“.


Vyčkávejte.


Očekávejte jednu ze dvou

potencialit:


......1. Bomba nevybuchne.

......2. Bomba vybuchne.


Pokud bomba nevybuchne:


......- zavřete se doma

......- přečkejte Vánoce doma

......(doporučujeme)


......- v obchoďáku si kupte láhev

......- a pijte na zdraví Vánoc

......(připouštíme jako alternativu)



Pokud bomba vybuchne

obchodníci vyženou Vánoce

z obchodů

(a povolají něco jiného)




Douška:


Já nabídnu Vánocům ve vyhnanství azyl.

Zamknu je u sebe.

Na rok.

Nebo navždy.


(a komu se po nich bude stýskat

tomu je budu odvažovat

a prodávat


draze…)



(Zámek)


15 komentářů:

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Doufám, že tento návod neobjeví FBI, stává se z nás jeden z nejreakčnějších a nekontroverznějších blogů, který si bere na paškál mocné ikony dneška.

princezna řekl(a)...

Na první pohled: skvělý, na druhý: pohled dobrý, na třetí pohled: hodně dobrý.
Vyloženě mi to udělalo dobře...jak je to jasné, vtipné a ostré. Fakt hezký příběh s bombou, takový jsem ještě neslyšela, ani nečetla, ani neviděla, ani mě nikdy nenapadl.

Jen mi vadí vazba "není oken, není ježíška"... přijde mi, že se to k tomu jasnému a stručnému stylu nehodí. Nad touhle vazbou se prostě člověk pozastaví. Takhle už se dneska proboha nemluví...a hlavně asi ne netu. Když by to tam mělo být jako nějaké ozvláštnění, asi bych to víc rozvedla. Takhle je ta záplava starého světa a melancholie moc krátká. Jde přece o varovnou zprávu - bombu, takže by to mělo být nějak důraznější varování. Takového upozornění si člověk nestačí pořádně všimnout, jen koukne, a je pryč, žádný efekt. Nikoho to nevyděsí. Žádná bomba to prostě není. Myslím, že narozdíl od běžných telefonických bombových ohlášek !Máte tam bombu! by mělo být tohle ohlášení, které je vlastně samo tou bombou, nějak delší a výraznější, prostě, aby nezapadlo.
MM (milá madlo), rozhodně ještě něco napiš, už se těším!

princezna řekl(a)...

MM, dá se nějak poznat, že kočka čeká koťata?

Anonymní řekl(a)...

Milá princezno,
milým komentářem jsi hodila malou kufříkovou bombu nejen do mých návodných řádků, ale také do poklidně plynoucího řečiště mého vztahu s Širokým. A zatímco já, zcela nevzrušivě (neb nepřikládám přílišnou důležitost mému vyhnaneckému příspěvku), jsem zvážila pádnost Tvého podnětu a přiklonila se k jeho tíze (ačkoli musím namítnout, že někdo takto dneska proboha mluví, neboť kupříkladu pro mě je to zcela přirozené spojení) a napadla se jinou variantou, kterou se posléze pokusím do textu propašovat (dá-li Ježíšek a Široký přístupní právo takovému počínání), tak Široký, zcela vzrušivě, obhajoval mou původní verzi navzdory Tvým docela přesvědčivým argumentům. Leč, jak už to bývá, žena může muže překřičet… Nebo nechat křičet a zařídit se podle svého ;-)

Anonymní řekl(a)...

MP,
nepochybně se dá poznat, jestli kočka čeká koťata. Alespoň šikovný zvěrolékař by to myslím poznat měl. Nějaké osvědčené upřené zadívání do kočičích očí, prohmatání bříška, nebo přímé udeření na kočinu, zda v tom je, nemám vlastní zkušeností prověřené. Ale navrhuji toto: pokud nemáš přesnou evidenci jejích odchodů a příchodů domů a jsou-li nějaké, jakož i seznam míst, která a s kým případně mimo domov navštěvuje, počkej nějaký čas, a pokud se bude čím dál více zakulacovat a nebude to přímo úměrně vyvážené zvýšeným přísunem jídla na její misce, pak bez vší pochyb čeká.
No já bych koťata brala hned :-) (řečnicky řečeno, čtyři kočky jsou už dost)

(Sice vůbec neporadila, ale o to to déle trvalo)

Anonymní řekl(a)...

K úpravě zdárně došlo.

Tomáš Gabriel řekl(a)...

MM, MP, nejprve ohledně těhotenství, neboť to může být akutní a tak není radno se vybavovati dříve o jiných téímatech, zatímco by kotě mohlo přijít na svět. Rozbor problematiky provedla M velice zevrubně, ale přesto k němu musím mít jednu připomínku. Domnívám se totiž, že pokud je kočka těhotna, příbírá rovněž úměrně tomu, co sní, protože z čeho jiného by asi tak mohla přibírati? Toliko k problému.

Dále k onomu kontroverznímu a reakčně návodnému textu. Domnívám se, že pouhý fakt, že návod popisuje počítačovou scenérii, není důvodem k tomu, aby bylo upuštěno od slohu břitce staroškolského, jehož dodržení udržuje v textu onu konstantní nadsázku. Proměna formy vzhledem k předmětu psaní je věcí spíše textů realistických, autentických, bez výraznější jednostranné stylizace. Zde ovšem je hlavní nadsázka a stalizace tedy musí býti jednotná.

princezna řekl(a)...

milej ztatej širokej, to jsou kecy!
(můj konzultant by tě za ně zmlátil)

Tomáš Gabriel řekl(a)...

MP, já mám taky staršího bráchu... ;-)

dlouhý řekl(a)...

Milý zámku, klesssám v kolenou. Toto se mi velmi líbí a to je asi tak všechno, co na tom zkoumám.

Jinak tě vyzývám, přijď mezi nás, nech si ode mne sjednat vlastní zámečnický účet. Stačí říct ...široký mi nechce dát tvůj mail. :-(
jinak si všimni prvního eliášova vyhnanství.. toho manifestu... podívej se na autory...

Anonymní řekl(a)...

Milý Dlouhý,
ten Široký je takový tajnůstkář?
Díky za pozvání, ale já se bojím! Přece jenom role příležitostného externisty přenosným visacím zámkům sedne líp. A mně též :o)

princezna řekl(a)...

MP, ne crainds pas! :-):-):-)

princezna řekl(a)...

oprava: MM, ne crainds pas!:-):-):-)

dlouhý řekl(a)...

tak tohle by mi nekdo mohl prelozit.... treba se mi (nám) tu nadává!

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Premier "îlot" de verdure rencontré en quittant La Rochelle qui offre ŕ ses visiteurs un environnement paysagé naturel et tranquille et propose ŕ ses hôtes des activités relaxantes, telles que: promenades ŕ pied, jeux pour enfants, pęche, modélisme, bi-cross,etc... avec possibilité de restauration sur place ŕ "La Table du Lac".