14.02.08

Mám já to zapotřebí... (1)

Samuel se smutně ploužil letní nocí podél sadu broskvoní - broskve totiž letos pomrzly. Pozoroval měsíc, jak vychází a zapadá za větevnatý horizont, když přecházel terénní vlnu na jinak rovné polní silnici. Mám já to zapotřebí... utrousil pro sebe trochu nahlas, aby slyšel, jaké to je, když něco takového řekne. Přesně jak byl už zvyklý a jak očekával: trochu se v tom nočním tichu svého hlasu lekl a hned nato si s podobným úlekem začal uvědomovat všechny ostatní zvuky, které ho do té chvíle jen němě obklopovaly. Nejdříve si všiml pravidelného, až hulvátského pleskotu svých tenisek o děravý asfalt, pak náhle svistotu větru v kukuřici nalevo, jakoby se tam právě teď někdo začal hýbat. Otočil tím směrem rychle hlavu, až mu vlasy zašustily o ucho, do kterého navíc foukl vítr. Mám já to zapotřebí chodit na tancovačky... řekl si tentokrát v duchu a pro sebe. A jenom tak ze zájmu, jaké to je, říkat si něco v duchu a pro sebe, chvíli pokračoval, dokud mu ten monolog nezačal připadat příliš strojený a hloupý. Tomu se potom ušklíbl a z hrdla bezděky vyrazil vysoký, šťastný štěk šmíchu. Tentokrát se lekl doopravdy, zčervenal a teprve po chvíli naslouchání se zasmál ještě jednou, tentokrát v duchu, bezpečně, mírně a dlouze.

Pouliční lampa na okraji vesnice, ke které se celou dobu blížil jako k majáku, jej začala zvolna osvětlovat. Samuel sebou škubl a zvážněl, trochu ztuhnul v pohybech i ve tváři, jakoby se na něj někdo začal dívat a nervózně a téměř nevědomě zamumlal: Mám já to zapotřebí...




Samuel...

a) potká Libušku, se kterou se měl původně sejít uvnitř, osamocenou a plačící přede dveřmi blikajícího Klubu kultury.

b) projde bez problémů přes dva vyhazovače, z nichž jeden je jeho spolužák ze základky, a pokouší se pak Libušku najít v davu tančících, kouřících a opíjejících se mladých lidí.

c) zůstane stát před blikajícím klubem Kultury a nemůže se odhodlat vstoupit.

10 komentářů:

dlouhý řekl(a)...

aj.to se mi líbí... já bych volil (i když je to trochu nevyhnanecké) variantu -b-. Úplně vidím RobinaŽ v roli vyhazovače (budiž mu země lehká).

Netřeba se ani ptát bystrozrakého, kterou možnost by volil. Je to zcela zjevné. Hlasuji tedy za něj.

Již se těším na pokračování.

DOSAVADNÍ SKÓRE: 0-1-1

Anonymní řekl(a)...

Aj, mně taky :o) To jsem nečekala, takové zručné vypravěčství, a prima nápad ;-) Doufám jen, že čtenáři nebudou muset čekat příliš dlouho na pokračování - tak bych prosila, ať nejpozději příští čtvrtek se dovím, jak Samuel hledá Libušku v davu tančících a kouřících a opíjejících se mladých! Takže já hlasuju taky pro bé :o)

princezna řekl(a)...

rozhodně A

dlouhý řekl(a)...

Jak bude hlasovat široký a černokněžník?

DOSAVADNÍ SKÓRE: 1-2-1

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Já mám svého favorita, ale nechci zahušťovat atmosféru a tak svůj hlas vyjádřím až nakonec. Rovněž bych byl rád, kdyby bystrozraký sám zahlasoval, neboď co my víme, kam se za tu dobu posunul?

Anonymní řekl(a)...

ahoj

černokněžník řekl(a)...

Je to moc hezký Široký, já jsem pro variantu A neb se mi zdá, že se bude něco dít

dlouhý řekl(a)...

garantuju ti široký, že bystrozraký se nepohnul ani o cm.... i když momentálně třeba běhá po horách s bandou fotbalistů a prodělává tzv. soustředění.... bystrozraký v poslední době jasně oživuje starou pravdu,,, a sice, že je troska.

DOSAVADNÍ SKÓRE: 2-2-1

nechci dělat paniku, ale možná se v blízké době dočkáme nové členky/člena... snad.

Takže opět vyzývám k výrobě mávátek, fáborků a alegorických vozů na uvítanou.

Snad by mohl tento nový člen/ka zahlasovat a nemusela by být celá tíha rozhodnutí na širokém

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Vzhledem k tomu, že o člence již také vím, mohu hlasovat podle svého srdce, ačkoli jsem se prve chtěl zapřít a hlasovat pro některou z prvních dvou variant, aby nevznikl pat. Nuže, hlasuji pro C, tedy je skóre 2-2-2 a nový/á člen/ka nechť rozhodne!

Prsten řekl(a)...

A je to tady, nová členka právě osudově poprvé promlouvá a rce toto: Souhlasím s princeznou a černokněžníkem a volím variantu A. Zdá se mi, že Sam potřebuje být oporou svému Frodovi, tak mu dovolíme utěšovat.(neb tíha Prstenu je nesmírná:))