03.09.09

Ještě pro pány...

Něco pro pány. Mám z nich hroznou radost, tak se musím pochlubit i tu v převážně pánském osazenstvu, a doplnit minulou přehlídku zápisníků. Začalo to knírkem, takže plus mínus zhruba s jistým přeháněním lze říct, že prvotní inspirací mi byl Široký...










9 komentářů:

dlouhý řekl(a)...

No já mám vyražený dech!!!! lap lap po dechu

dlouhý řekl(a)...

ale zase na druhou stranu... oproti kaligrafovaným nápisům na dámských zápisnících, trochu pánské varianty pokulhávají. Doporučil bych napsat si nápis v PC a pečlivě zvážit stavbu písem... a taktéž mezerky mezi pismeny.

K tomu přidávám odkaz na krásné písmo, které jsem nalezl zrovna včera. Dva řezy (a zrovna ty napodobující patinu starého dobrého knihtisku, které by se ti na zápisníku nejlépe vyjímaly)jsou zdarma. Jinak celá střešovická písmolijna F. Štorma je prostě pozoruhodná.

http://www.stormtype.com/typefaces-fonts-shop/families-102-regula-2009

ZáMek řekl(a)...

Dlouhý díky a máš recht. Akorát pozor - kaligrafované písmo je jiné než grafické, musí respektovat možnosti pera (píše se, nemaluje, netiskne), tohle konkrétně je trajánská abeceda, která se tesala, ale nejprve předkreslovala plochým štětcem, který nemám, takže jsem to psala perem, což je na tom znát. Navíc mi ještě selhalo, takže písmo u kníratého nese jisté známky zamaskovávání. Pro kaligrafy je perfektní zvládnutí jednoho jediného druhu písma otázkou několika týdnů, já mezi písmy lítám podle chuti, což je znát... Ale ráda respektuji daný typ písma. Tohle je proporčně správně, mezery ale ideální nejsou.
Ono totiž, jak správně díš, aby to bylo perfektní, bylo by potřeba narýsovat šablonu, vyvážit, rozvážit a pak ještě natrénovanou rukou na toto konkrétní písmo napsat nanečisto. Znovu zvážit rozložení, přeskupit apod., a pak teprve přenést načisto... Ale to mi milý dlouhý, když vezmu v potaz práci od návrhu, pečlivého plstění, pečlivého kreslení a polopečlivého kaligrafovávání, nikdo ale nikdo nezaplatí ;o))

ZáMek řekl(a)...

Ehm, mimochodem dámské taky pokulhávají, on ten moleskinový papír totiž není kaligrafický, píše se na něj skoro stejně dobře, jako na nevyhlazené dřevo... Měla jsem kdysi plány kaligrafovat textové obrazy, kde by bylo na místě věnovat tomu skutečně takovou pozornost, jenže ty hodiny práce, které nenajdou v době, kdy je běžné strojově přesné "napsání" a upravení v počítači a následné bezchybné vytištění, svého kupce nenajdou.
Tedy ne u nás. V USA má kaligrafie dlouhou tradici, kdo je někdo, nechává si ručně psát oznámení na svou půlmiliondolarovou svatbu, a že jich je, akorát to by mě zas nebavilo, to už není tvůrčí, to je taková nádeničina.
Nad čím mi ale srdce jihne je toto:
http://www.calligraphersguild.org/Graceful/2009Winners/index.htm

http://www.calligraphersguild.org/Graceful/2006HM/index.htm
atd. atd.

dlouhý řekl(a)...

:) jasan, ale....

Jde mi o barevnost jednotlivých písmen.... videl bych to asi takto: clovek si kreslí, střídá vlasové tahy s tlustými, pak se mu pokazí třeba K.. vlasové sou moc tlusté... je tedy se vrátit k ostatním písmenům a přizpůsobit je tomuto písmenu. Jenotlivá písmena musí být stejně "černá". Tvá písmena N sou příliš křehká proti ostatním.

Nemluvě o tom, že trajan má kontrast mezi tahy celkem mírný.

A v serifech jsi někdy trochu kreativní.... u P hlavně :)

8)

Tomáš Gabriel řekl(a)...

Já dělám hodně do tajmsů románů 8)

dlouhý řekl(a)...

Jea...ale hlavně... ty zapisniky sou supr... ten knír!! ten klobouk... a ta pu-pu-pi-du fotka nakonec je nejlepší

ZáMek řekl(a)...

Díky moc ;o) - tož já vím, že jak je někde písmo, je pro dlouhého těžké hledět na ostatní, zvlášť když na něm nalezne něco nepatřičně iritujícího...

dlouhý řekl(a)...

no právě ;)