13.10.09

lookbook.nu

Narazil jsem právě úplně náhodou na lookbook. Je to web-dva komunitní sranda, do které může kdokoliv poslat svůj model = fotku, na které bude v nějakém supr módním kostýmu. Člověk to nahraje, po způsobu flickru si obrázek okótuje, aby si všichni mohli povšimnout, že ty brejle jsou od RAyBAn, že ten kabátek je Dior pořízenej v sekáči, že ty punčochy jsou z hadí kůže atd. Taktéž je definována barevná paleta, kterou člověk svým úborem razí. No a pak už se jen kometuje, boduje, hodnotí, kňourá blahem atd. Obliba mezi mladými dámami je na první pohled naprosto gigantická.

Mě osobně na tom fascinuje úroveň fotografií, jsou to vesměs pokusy o parádní módní foto. Někdo to umí lépe.. někdo až bezmála profesionálně dokonale... někdo hůř, ale ve všech příspěvcích je cítit jaksi vyšší vkus.

Protože mi na módě až tak nefrčí, je to pro mě hlavně plejáda krásnejch holek a zajímavých fotek, který mají často to něco navíc, co naprosto zoufale chybí například megafotobankám, se kterýma jsem nucen pracovat v práci. Starší pány při procházení jednotlivými příspěvky potěší šmírácké nadpisky každého postu, které umiformě sdělí věk a národnost modelky a modela.. krása zkrátka

Napadá mě nad tím, že určití vyhnanci mezi námi (možná punťa, možná zámek) by tohle měli velmi pozorně prozkoumat. Když jsem si toho asi před půlhodinou všim, hnedle mě popadl pocit jakéhosi polo-bingo efektu... že by tohle mohl někdo udělat v českém prostředí? Že zrovna tohle by mohly všechny fleračky bezmezně milovat? No nechávám k podumání.







4 komentáře:

Tomáš Gabriel řekl(a)...

skvělý nápad... nemá cenu zakládat českou verzi, na tomhle je jedním z hlavních lákadel exotika. Zámek bude šílet... nebo spíš bude příštího půl roku uplně ticho

dlouhý řekl(a)...

No dobrá.. nedělejme českou verzi..stejne na to nemame nouhau, schopnosti, prachy a nic..ale ten fler..treba by mu to mohl nekdo nadhodit..........
ale na druhou stranu je asi pedagogicky opravdu lepsi, aby sme nase fleracky vedly trochu k trochu té svetovosti.. je to trapas, jak nikdo neumi anglicky a boji se všeho.

puntík řekl(a)...

No Široký mě v práci vzýval, ať se sem honem podívám, že to budu koukat.. ale buď to nechápu, anebo jsem už příliš nonkonformní... moc to se mnou nedělá...

A propó dlouhý působí na flickru?

dlouhý řekl(a)...

puntiku, ty mě nesmíš zklamat! Možná jen musíš kolem trochu déle kroužit, možná jen musíš počkat na své bingo. Ale tohle prostě je zajímavé.. zdásemi... a je to jak dělané pro fléračky.. opravdu by to podle mě měly masově navštěvovat a propadnout lookbook šílenství.

na flickru nepůsobím, protože naprosto vrozeně neumím fotit. bohužel